ieQu forum
speciale hobby's
pinkduckie - 4-3-2010 11:41
Ik ben erachtergekomen dat de hobby's niet bepaald de meest euh normale hobby's zijn.
Nu zou ik graag willen weten of dit bij jullie ook zo is.
Mijn hobby's zijn
-duiken (ah de rust van het gevoel alleen te zijn de nog (dedeeltelijke) ongeschonden natuur en de stilte die je nergens op aarde nog terugvind)
- onderwaterhockey (actie mag er natuurlijk ook zijn maar als ik deze naam laat vallen vallen de meeste monden open XD)
- slagwerk (niet alles moet speciaal zijn XD)
waxyen - 4-3-2010 19:17
klink grappig.
ik vind alles wat met schieten te maken heeft leuk. (games) maar vooral de echte geweren en pistolen
onderwaterhockey mag je van mij wel uitlegge
MightyFish - 4-3-2010 20:20
mijn hobby's zijn:
zaalvoetbal spelen in 2 ploegen, eentje competitie, de andere wat voor de lol
playstation 2: racegames, shooters, ijshockey, snowboarding
eten maken: momenteel ben ik bezig met alles-in-een maaltijden zoals chili con carne en italiaanse minestrone
filosoferen over de menselijke geest, wat het verschil is tussen goed en kwaad en hoe je vrede op aarde kan realiseren
websites maken: ben ik nu een tijdje mee gestopt, maar voor de kenners: javascript, AJAX, fireworks, dreamweaver, jsp, jsf en zo van die toestanden
normaal gezien ook wel naar discotheken gaan maar daarvoor is het geld er momenteel niet
pinkduckie - 4-3-2010 20:51
cool websites maken XD heb ik ook een tijdje gedaan
tot ik erachter kwam dat ik voor de goede websited eigenlijk dreamweaver nodig had. Heb ik da gedownload maar vond het dan niet meer leuk
echte geweren bezit je er dan ook??? ik vind snipen in cod4 leuk en op de stokjes op de kermis XD
onderwaterhockey is een spel dat zich afspeelt met een loden puck van 8kg op de boden van het zwembad. Men heeft een goal gemaakt met een soort "schans" voor de goal (een oplopend plateau) tussen de goal en het plateau bevind zich een havle meter. Daar moet je de puck inkrijgen ( als de puck terugkaatst is er geen punt gemaakt)
Als de scheidsrechter fluit begint de wedstrijd. Iedereen ademt nog 1 keer diep in en gaat achter de puk aan. Gemiddelt duurt het tussen 3 en 4 minuten voor er een punt of een fout wordt gemaakt en die tijd blijft iedereen op de bodem van het zwembad en proberen een punt te maken (opstijgen en komen ademen terwijl er gespeelt wordt is toeggestaan maar niemand doet het aangezien je ploeg gedurende enkele sec met 1 persoon minder speelt). Eigen aan het spel is dat elke speler niet langer dan 10 minuten speelt (langer mag) maar eens 10 min gespeelt heeft de gemidelde pers 20 tot 30 minuten nodig voor hij weer uitgerust is.
MightyFish - 4-3-2010 21:12
ja dreamweaver is taai, maar eenmaal je er flink op gebeten hebt smaakt ie als honing (ben niet goed in uitdrukkingen maar je snapt het wel he)
ik speel ook cod4, alle modern warnfare 1 en 2. ik ga straks mss nog eens effe spelen, tis bij de buurman op de xbox. momenteel speel ik zelf de splinter cells, maar die zijn eigenlijk best wel saai tov cod.
dat onderwaterhockey klinkt alsof de mens terug van landdier naar waterdier gaat
straks krijgen we nog vinnen
pinkduckie - 4-3-2010 21:16
=) my life would be perfect if I could live underwater.
Je kan je echt niet voorstellen hoe rustgevend dat dat is
Zoals al eerder gezegt ben ik 10 jaar lang zeg gerust ZWAAR depressief geweest. ik heb in het eerste jaar dat ik dook echt gemerkt hoe rustgevend dat dat was aangezien ik elke seconde aan het pesten op school dacht en eens ik met flessen dook ik 1 keer in de week 's avonds kon thuiskomen en glimlachen. zegt dat genoeg?
MightyFish - 4-3-2010 21:26
ik kan me dat wel voorstellen, maar ik zwem gewoon niet graag 
uw gehoor en smaak en geur worden ook afgetapt... maar inderdaad als ge rust wil is onder water leven wel een goed idee. wist je trouwens dat ze een onderwaterhotel aan het bouwen zijn?
http://www.poseidonresorts.com/poseidon_main.html
http://www.designbuild-network.com/projects/Hydropolis/
ik weet nu niet of die al af zijn
pinkduckie - 5-3-2010 10:42
ik weet niet of dit een nieuw is maar er bestaat al 1 =) op 30 meter diepte dacht ik (stel je voor inchecken met whetsuit en duikfles aan WTF)
MightyFish - 5-3-2010 19:15
dan wete waar ge de volgende keer op vakantie gaat heee!
pinkduckie - 6-3-2010 17:02
he d8 nu echt dak had geschreven dat dat niks voor mij was XD
geeft zo een claustrofobisch gevoel
waxyen - 8-3-2010 22:01
grappig dat het onder water is. ik had er nog NOOIT van gehoord maar het heeft mijn interesse wel eigenlijk. niet dat ik het zelf ga doen, ik ben namelijk onder water heel slecht, maar wel hoe het allemaal gaat. is er trouwens nooit een wedstrijd van op tv?
ik heb trouwens zelf niet geweren maar als ik er eentje kan gebruiken kom ik echt helemaal tot rust. en voor de dierenvrienden onder ons... ik zou nooit een dier neerknallen zonder dat het ECHT nodig is!!!
knorretje - 8-3-2010 22:21
Dat vrije van het water lijkt mij ook wel wat. Wat dacht je anders van parachutespringen, heb ik ook gedaan en is heerlijk!
Verder heb ik geen spectaculaire hobby's: musical spelen (gaat wel heel veel tijd in zitten); zingen; lezen; en in de natuur wandelen of sporten doe ik graag, maar dat is niet echt een hobby ofzo..
Heel gemiddeld dus
pinkduckie - 9-3-2010 13:08
lol vind jij parachute springen gemiddelt?
is in ieder geval niks voor ik heb al schrik als ik duik en aan een ravijn kom dat zo diep gaat dat je de bodem zelfs niet ziet gewoon een zwart gat ondanks het feit dat ik zweef.
Ik heb dus heel erge hoogtevrees =(
pinkduckie - 9-3-2010 13:19
ow en waxyen er is nooit een wedstrijd van op tv aangezien er naar de laatste telling in belgië zo een 8 clubs zijn die aan competitief vrijduiken doen (belgië en Nederland samen waren 15 clubs dacht ik)
doordat er dus zo weinig intresse is op competitief vlak (vooral wegens de vele blackouts waardoor dat er hersenschade wordt opgelopen) is het bij ons onbekend en zijn de wedstrijd heel beperkt
en wat bedoel je met dieren schieten zonder dat het ECHT nodig is? is dat op het moment dat je ECHT is wil schieten of is dat op het moment dat je in levensgevaar bent XD
waxyen - 9-3-2010 17:13
met die dieren
kan iedereen wel een situatie bedenken dat het nodig is dat ik er eentje schiet. bijvoorbeeld als je in gevaar bent ja. by the way... parachutespringen lijkt me ook fantastisch ook al heb ik heel erg last van hoogtevrees.
knorretje - 9-3-2010 17:24
Mijn zus heeft ook hoogtevrees en die heeft het ook wel eens gedaan, die zegt dat je er geen last van hebt. Ik heb meer mensen zo gehoord, je schijnt er alleen last van te hebben als datgenen waar jij op staat contact maakt met de grond. Heb je wel eens gevlogen? de mensen die ik ken met hoogtevrees hebben er dan geen last van (als ze uit het raam kijken dan hè
) zelfs niet diegenen die het wel hadden toen ze de vliegtuigtrap opliepen.
En ik kan parachutespringen niet echt een hobby noemen, het is te duur om frequent te doen
maar ook voor die paar keer heel leuk!
pinkduckie - 9-3-2010 19:38
auw spijtig duiken is anders ook wel duur ( daar gaat mijn sinterklaas voor de komende euh 50 jaar)
en ik moet gewoon NIKS hebben van hoogtes zoland het echt niet moet
italia_ - 25-3-2010 14:44
nee idd! als ik alleen al een parachutespringer op tv zie, schiet het zweet al spontaan in mn handen =P
en wat betreft hobby's houd ik van muziek (zowel maken als luisteren), sporten (voetbal, tennis en hardlopen), tekenen en ben ik geïnteresseerd in alles wat met geneeskunde of psychologie te maken heeft!
onderwaterhockey klinkt wel spectaculair zeg, tzou niets voor mij zijn, maar het lijkt me wel grappig
pinkduckie - 25-3-2010 15:16
wel je krijgt er een verschrikkelijk goede conditie van maar ... heb 2 weken geleden een wedstrijd gespeelt ... na 10 minuten was ik niet meer in staat mezelf uit het water te trekken dat moest mijn vervanger voor me doen XD
is echt heel tof maar tis DOODGAAN waneer je moet spelen =S
MightyFish - 25-3-2010 20:45
vanwaar komt hoogtevrees eigenlijk?
ik heb dat niet en ik vraag me af hoe dat voelt....
ik heb wel ooit is op een wolkenkrabber in new york gestaan en dan helemaal op de top gestaan en dan mijn lichaam gedraait met mijn hoofd naar de antenne op de top. en dan ziede zo'n blauwe lucht met een antenne. niks speciaal. tot de wolkenkrabber een windstoot krijgt. amai toen steeg mijn hart tot in mijn keel pfff. maar voor de rest heb ik daar geen last van. ik werk nu op het 14e verdiep en ik vind da cool om naar beneden te kijken...
pinkduckie - 25-3-2010 20:52
Er zijn altijd mensen die er gewoon tegen kunnen.
Een vrees komt ofwel door iets wat je ooit hebt meegemaakt of iedereen heeft het. Hoogtevrees is er eigenlijk omdat de mens niet gemaakt is om zich in/op hoge hoogtes te bevinden en daarmee hebben de meesten angst.
Je moest eens weten hoeveel duikers er bij mij in de duikclub bijna "gedrilt" worden om geen angst te hebben op diepte. Wij "kinderen" hebben bijvoorbeeld nooit angst gehad als wij naar de bodem van het zwembad doken/duiken. Ik heb al menig volwassen personen gezien die schrik hadden op de bodem van het zwembad omdat ze dachten aan de watermassa die zich boven hen bevond. Een mens moet dus gewoon wennen aan plaatsen als hij niet gemaakt is om zich daar te bevinden.
MightyFish - 25-3-2010 21:15
Ah da wist ik niet. Ik dacht als je wou duiken dat je daar dan geen schrik voor mocht hebben, maar daar heb je dus ook lessen voor...
pinkduckie - 25-3-2010 21:39
wat denk wat we doen in dat zwembad ...
eens in de maand doet mijn instructeur zelfs alsof ie flauwvalt ... toen ik net nieuw was schoot ik naar de oppervlakte en riep om hulp .... daar lachen ze nu nog altijd mee...
ze simuleren dus gewoon ALLES
MightyFish - 26-3-2010 23:07
hoe simuleren ze haaien die u aanvallen?
pinkduckie - 27-3-2010 07:54
dat gebeurt niet
een haai vind een mens zelfs niet lekker en die valt u alleen aan als hij bled ruikt (zorgen dat je zonder wonden gaat duiken als er haaien zijn) of als ze een surfer zien omdat de haai denkt dat dat een dolfijn is.
Je kunt natuurlijk ook in een kooi duiken en dan mag je organen meenemen zodat de haaien de kooi aanvallen maar dara bestaat geloof ik geen opleiding voor XD
MightyFish - 27-3-2010 09:34
hoe simuleren ze rijsttaart onder water eten? dan want ALLES is ALLES he
waxyen - 27-3-2010 10:02