Geplaatst op 2-3-2010 om 15:02
Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen ik ben Anna en ik heb wat vragen over hoogbegaafdheid en met name het testen er van.
Allereerst, sorry als er hier al een topic over loopt maar ik kon de zoekfunctie niet vinden..
Om mijn vraag te stellen wil ik graag eerst het een ander vertellen:
Ik loop sinds een paar weken bij een beroepscoach om me te helpen kiezen wat voor opleiding ik wil want ik kom er niet uit.
Over die gesprekken valt genoeg te zeggen maar het gaat me om het volgende, al bij het eerste gesprek vroeg ze of ik wel eens een hoogbegaafdheidstest had gedaan. In eerste instantie moest ik lachen en was het natuurlijk wel een leuk compliment.
Toch bleef dat in mijn achterhoofd zitten en ben ik eens wat rond gaan speuren op het internet.
MIj valt alleen op dat die testen zo vreselijk duur zijn, klopt dat?
En als je ondanks dat toch kiest om je te laten testen, wat win je er dan mee als je erachter komt dat je hoogbegaafd bent?
Ik bedoel voor mij gaf het idee dat ik heel misschien hoogbegaafd zou kunnen zijn wel al wat verheldering over hoe ik in elkaar zit, maar heb je nog meer aan zo'n test, of krijg je dan een label opgedrukt wat eerder lastig wordt als je later bijvoorbeeld naar werk moeten zoeken?
Best wat vragen ik hoop dat jullie ze willen beantwoorden.
Liefs Anna