Geplaatst op 14-8-2010 om 16:32
Misschien is het te laat maar toch:
1. Ik heb eigenlijk geen echte goede vrienden. Ik heb 1 vriendin die ik als mijn beste beschouw. Maar of ze nou een echte goede is??? Eigenlijk best triest, ik weet het. Maar veel klasgenoten vinden mij maar saai.
2. De vriendschap met mijn "beste" vriendin is ontstaan via school. We hebben elkaar daar ontmoet, we zitten in dezelfde klas. Ze heeft me geholpen toen ik net in de klas kwam.
3. Iemand is een vriend voor mij als hij of zij me accepteerd. En dat zijn er maar heel weinig. Het is natuurlijk ook leuk als hij of zij ook een beetje dezelfde interesses heeft als ik.
4. Ja, dat zal wel leuk zijn maar de hoofdzaak voor mij is toch echt de acceptatie.
5. Deze vriendschap is best belangrijk voor mij omdat het eigenlijk de enige is. Dat maakt hem zo bijzonder.
6. Ik verwacht van een vriendschap dat je elkaar steunt in geval van nood.
7. Ik vind het heel moeilijk om vriendschap te sluiten. Meestal probeer ik het niet eens omdat ik toch al bijna zeker weet dat ik uitgelachen wordt als ik zeg dat ik leren leuk vind.
8. Ik bel best vaak met mijn vriendin. Mailen doen we ook weleens. En we zien elkaar op school en gaan weleens fietsen.
9. Het enige contact dat ik met mijn klasgenoten heb is dat ze me raar aankijken en me nerd noemen. En dat ze me uitlachen als ik geen merkkleding draag omdat dat me niks intresseert.
10. Nee, ik wil wel maar zij niet! Soms doe ik wat met mijn vriendin maar niet vaak.
11. Ik denk dat ik de meeste vrienden kan maken met internet, via www.iequ.nl of andere hoogbegaafde sites. Of bij een hoogbegaafde meeting, dan kunnen ze me tenminste niet uitlachen omdat ik goede cijfers haal. Volgend jaar ga ik wedstrijdzwemmen, misschien maak ik daar ook nieuwe vrienden.
12. Ik vind het leuk om te kletsen en om dingen te bestuderen. Leren vind ik ook leuk. En lezen.
13. Nee, ik wil eigenlijk best veel doen met een vriend. Met een vriend die me accepteerd tenminste.