Geplaatst op 30-4-2007 om 12:54
Dimensie 1: Lengte
Dimensie 2: Breedte
Dimensie 3: Diepte
Dimensie 4: Tijd
Dimensie 5: Temperatuur
Dimensie 6: Veldfrequentie
De overige 5 ik heb geen idee...
Dit is het geval volgens een hoop alternatieve theorie?n....
Ook is het zo dat in de Kwantummechanica het effect van de waarnemer zelf op de uitkomst van de onderzoeker, niet uit te sluiten is. Dit wil dus zeggen dat zelfs de meetapparatuur die er gebruikt word tijdens een onderzoek de uitkomst kan veranderen.
Dit word filosofisch interessant als men zich gaat bedenken dat onze zintuigen eigenlijk ook niets anders doen dan meten.
Maar!!!!
Een natuurkundige die dit onderzocht bedacht een gedachte-experiment. Men stopt een kat in een doos en doet deze doos dicht. Deze kat zou zich dan in twee toestanden bevinden, namelijk levend en dood tegelijk. Welke toestand deze zich in bevind weet je niet totdat jij gaat kijken en zo dus een systeem van oneindige mogelijkheden ?dwingt? om een keuze voor ??n mogelijkheid te maken.
Iedereen leest altijd dit verhaal en verteld het door, maar vergeet er altijd bij te vermelden dat Sch?dinger dit experiment bedacht heeft om juist alle filosofen te laten zien dat het onzin is waar ze mee bezig zijn.
Kortom.... Voordat we nog meer alternatieve theorie?n de wereld in helpen wil ik even duidelijk stellen dat we dit maar aan de natuurkunde over moeten laten. Er zijn in Nederland maar een paar mensen die er echt verstand van hebben! Deze zullen waarschijnlijk een heel eind meer bedacht hebben dan wat wij als hobby filosofen/natuurkundigen allemaal kunnen bedenken.
Van mij mogen jullie alles bedenken en lezen, maar ik wil wel dat jullie in het achterhoofd houden dat deze gedachtengang op weg is om een soort van godsdienst te worden. Momenteel is er namelijk nog niets bewezen, maar er komt zeer zeker wel een tijd waarin dat gaat gebeuren....
Mijn intresse heeft het zeer zeker wel, maar ik houd altijd wel in het achterhoofd dat deze verhalen gebaseerd zijn op een stuk wetenschap dat men verstrengeld heeft met een verhaal dat dus eigenlijk de verkeerde kant op wijst.....
Ook moeten we met deze filosofie?n mee vermelden dat veel filosofen totaal geen verstand hebben van natuurkunde. Zij die dat wel hebben wagen zich namelijk niet aan deze theorie....
Dat is voor mij in ieder geval een teken aan de wand....