Geplaatst op 13-1-2007 om 00:43
ik kwam via jou op het idee dat als je de rijke mensen die zeg maar nogal ongelukkig zijn en daardoor geen probleem hebben met andere mensen ongelukkig maken, zou leren een fijner leven te hebben, dat je dan beter de wereld hersteld dan als je naar arme landen vliegt.
want grote staten zijn net als emotionele energie, er zijn meer pessimisten in amerika dan optiemisten dat betekent dus dat als de staat een mensen hoofd zou zijn.
dat hoofd een pessimist zou zijn, en ik heb zelden een pessimist een andere pessimist vooruit zien helpen.
vaak vinden pessimisten de wereld niet leuk en elkaar ook niet, ondanks dat ze optiemisten nog minder leuk vinden.
owja en over dat van die emoties, het probleem zit ongeveer zo.
steeds word het belangrijker de hersens te gebruiken in dit tijdperk.
dat houd in dat we steeds sterker met onze neus in een leven gedrukt worden waar onze emoties niet voor ontworpen zijn.
en mensen die dit niet weten gaan hierdoor vanzelf steeds heftiger daarop reageren.
hierom vind ik dat het op school geleerd moet worden want je moet dit ergens leren.
maar dat doen ze weer lekker niet.
en wat die mensen ook niet weten is dit citaat.
"Men voedt een kind niet op met de kennis die men bezit, maar met zijn karakter"
ik heb nog het een en ander geleerd van mijn opa die nu dood is

die had niet zo'n leuk leven en dat is em zeker in het karakter geschoten, maar voor hij bewust was van de gevolgen was ik al geboren.
het is ook erg moeilijk als je het zelf moet bedenken.
Quote:
bezig te houden... maar wat dacht je van kindermishandeling en -verwaarlozing? Of verslavingen zoals drugs, maar ook alcohol en nicotine...
een mens is een dier bedoeld om zich beter aan te kunnen passen door eigenschappen via leren door te geven.
zo kunnen eigenschappen sneller evolueren denk ik.
Maar de mens word hier de laatste tijd een beetje de dupe van
trouwens Ryu ik had laatst nog een boekje gelezen van Kevin Trudeau over gezondheid
in dat geval weetje dat je niet de medicijnen kan herstellen zonder eerst die mensen te herstellen die misbruik maken van die medicijnen.
met misbruik bedoel ik er iets instoppen zo als bij sigaretten grrr
so be it