Geplaatst op 15-12-2006 om 17:58
@ Religion - ik vind dat je helemaal gelijk hebt, en ik verontschuldig mij als ik nogal gekwetst overkwam. Dat was niet helemaal de bedoeling

Ook wil ik niemand proberen over te halen dmv posts hier en wat dan ook, omdat ik dat zelf ook niet zo zou apprecie?ren.
@ Ryu - haha nee ok, alvast sorry, k zit op meerdere fora en iedere keer is het hetzelfde liedje.. 'christians are the scum of this world,' 'christians are na?ve,' 'you guys are hypocrite and blablabla' en wat dan al niet, dus ik was ietwat geagiteerd. Ik ga mensen het ook niet kwalijk nemen dat ze islamitisch/boeddhistisch of athe?stisch zijn.
Over marsmannetjes, ik zou het werkelijk niet weten. Persoonlijk geloof ik wel in de schepping van de mens en lijken buitenaardse levensvormen mij zeer onwaarschijnlijk, maar er word hier nergens in het christendom over gesproken. Ik vind het heel onwaarschijnlijk en ik zit op het randje dat ik het onzin vind, maar ik sluit nog steeds niets uit. Nochtans betwijfel ik het dat we ooit met buitenaardse levensvormen schokkend direct of indirect in aanraking zullen komen.
Die godsdiensten, ja ik weet het niet. Nieuwe godsdiensten kunnen worden gecre?erd door bepaalde ingevingen die je kan hebben, of het juist is, kan niet bewezen worden. Ik heb op persoonlijk vlak niets tegen mensen van een andere religie (zou wel behoorlijk bekrompen en awkward zijn als dat wel zo was, lol) maar van het geloof zelf moet ik niet zoveel hebben. Maar ik kan daar niet over oordelen: islamieten zijn ervan overtuigd dat Allah de enige echte god is, christenen geloven in de Drie Eenheid, Boeddhisten weer in boeddha, hindoe?sten weer in meerdere goden, etc. En voor iedereen voelt het als de waarheid, niets kan bewezen worden. Persoonlijke ervaringen spelen hiervor d? rol.
Hoe ze zijn ontstaan, who knows, ik ben niet zo bekend op dat gebied (wil zelf later niets in de richting van theologie gaan doen, alhoewel het niet verkeerd is als ik wat meer onderzoek doen imho...). Het wordt op een of andere manier wel op 'aarde' gezet (figuurlijk bedoeld, b.v Jezus die op aarde kwam, of Mohammed die een belangrijke profeet was en zo het woord verkondigde) en ik denk dat door de buitengewone diversiteit aan interpretaties, ieder er zijn eigen ide?en bij heeft/had.
Eigenlijk zou ik het dus niet weten

Ik sta er zelf ook heel vaak bij stil en dan raak ik soms ge?rriteerd aan de kleine hoeveelheden (of zelfs nul, argh) aantwoorden die ik krijg